studio jasper nijssen

AGORA-beroepsvereniging – logo + huisstijltoolkit

Hulpvraag Als organisatie (AGORA-beroepsvereniging) willen we graag wat gaan doen aan onze uitstraling. Ons jubileumcongres ‘Verbinding geeft Kracht’ staat voor de deur en daar zouden we graag een nieuw logo willen presenteren. Als vereniging zijn wij gegroeid en als bestuur werken wij met passie aan onze visie en missie en proberen dit als vrijwillig bestuur op een professionele manier te doen. Onze leden zijn immers professionals!

De invulling AGORA-beroepsvereniging heeft drie pijlers: verbinden van mensen, versterken van elkaar en kennis met elkaar delen. Deze zijn gevisualiseerd door het lijnenspel in de letters. De lijnen lopen van de letter naar letter en binden de letters aan elkaar zonder ze dichter bij elkaar te zetten. Ook de twee kleuren blauw accentueren een verbinding en stralen professionaliteit uit. De basis van het logo, het lettertype, is neutraal en geeft daardoor alle ruimte aan het illustratieve karakter. Agora is een Griekse naam en betekent (markt)plein. Om een knipoog naar dat verleden te houden, is besloten om van de centrale letter (‘O’) een gevulde cirkel te maken.

Daarnaast was er de wens om een huisstijltoolkit van pictogrammen en patronen te ontwerpen. Zodat intern de nieuwsbrief en andere communicatie uitingen opgemaakt kunnen worden. Terugkerende rubrieken zijn: Enquetes, Jobalerts, Netwerken, Bijeenkomsten, Voorzitter aan het woord, Nieuwsbrief, Agenda, Sprekers en In gesprek.

Opdracht uitgevoerd als de Creative Director van de OCMN studio.